we appaloosa

Dear Customer

We sincerely apologise for the cancellation of your flight departing on the 16th April 2010… Waarom denk ik bij ’t woord apologize altijd aan goddelijke paarden, drank, raketten zelfs? En dan vergissen ze zich nog een dag. 17! …The flight has been cancelled because of the ongoing closure of the controlled airspace in the UK, Ireland, Belgium, Holland and Scandinavia following the volcanic eruption in Iceland. Vrijdag 18:32;41.

Some, guys have all the luck. Sjanske dat ik zo vroeg verwittigd wordt, meer dan 14 u voor vertrek. Het vergt een klein beetje improvisatie want de wagen heeft sinds màànden geen onderhoud gehad. En was ik die week niet van plan naar de garage te bellen? Zeker weten, mijn dochter is er getuige van: ik stond mèt haar in de garage, maar ik moest bellen als ik geen half uur wou wachten… Een half uur was teveel, we werden verwacht.

Ik had het al in ’t snotje dat Ryanair niet zou vliegen – kon die maatschappij maar niet bereiken – dus toog ik op aanraden van de zoon naar Auto5 op vrijdag 17u. Daar moet je zijn, mensen, als je vliegtuigmaatschappij het laat afweten. Ik ging voor een beetje olie (péperduur zeg, zo’n literke kost 23 euro) en kwam met vier spiksplinternieuwe banden thuis. Spotgoedkoop zeg:maar 250 euro en niet eens wit product, nee nee: op koninklijke wielen reed ik Frankrijk door, op Uniroyal’s! Van 3° en ijs afkrabben in den Belge tot een zwetende 25° bij aankomst en France. Ja, ja, jullie hadden 27°, ‘k weet het. Maar of jullie evenveel gezwoten en gezwoegd hebben als dees hier, dàt betwijfel ik.

~ door pyreja op april 18, 2010.

4 Reacties to “we appaloosa”

  1. Heerlijk toch, die verassingskosten (zonder r). Ik hoop dat jullie veel in de wagen gezongen hebben van vrolijke vrienden en zo. Ik kom u halen moesten ze terug vliegen.

  2. oa en ook van:
    ‘I ain’t happy, I’m feeling glad
    I got sunshine, in a bag
    I’m useless, but not for long
    The future is coming on…’
    en ook dat liedje dat begint met Cha’; weet je nog? : )

  3. We hebbe ook gezongen van rien met t veloootjen
    da was het topmoment van de rit!!!

  4. en ‘roll, roll in de capitar’ vergeten?

Plaats een reactie